„Cenu jsme vypočetli podle počtu jednotlivých kusů papriky v jednom kilogramu s přihlédnutím ke kalibraci každé jednotlivé papriky,“ vysvětluje mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková.

Podle ní se český řetězec nechal inspirovat zkušenostmi kolegů v zahraničí. „Jelikož se na český trh snažíme přinášet inovace, rozhodli jsme se tento způsob prodeje otestovat i v našich prodejnách. Zařazení do stálé nabídky prozatím neplánujeme, v budoucnu ale nevylučujeme testování kusového prodeje u dalších plodin,“ dodává mluvčí Lidlu.
Trend prodeje zeleniny po kusech potvrzuje také Zelinářská unie.

„Z našeho pohledu se na straně obchodníků a prodejců jedná o zjednodušení orientace spotřebitelů. U cenově náročnějších druhů a zároveň rozměrově větších cena za kus zjednoduší orientaci kupujícího v ceně,“ říká Zuzana Přibylová, tajemnice Zelinářské unie Čech a Moravy.

Kusová nabídka je přehlednější

V přepočtu na kilogram vychází cena akčních paprik v Lidlu zhruba na padesát korun, v konkurenčních řetězcích, které redakce navštívila, byly pro srovnání k mání za šedesát až devadesát korun za kilo. Podle Gjurses Siderova, produktového manažera cenového srovnávače AkcniCeny.cz, je kusová nabídka přehlednější a zákazníci hned a lépe vidí, kolik zaplatí.

„Nabídka prodeje po jednom kuse zvyšuje flexibilitu pro zákazníky a ti si mohou koupit přesně tolik, kolik potřebují. To je pak výhodné pro malé domácnosti nebo jednotlivce,“ připomíná Siderov protichůdný zvyk, kterým je prodej paprik ve větších baleních.

Zdroj: iDnes.cz, celou zprávu si můžete přečíst zde