Přeskočit na obsah
Food Waste Institut LogoFood Waste Institut LogoFood Waste Institut Logo
  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt
 Avada Accountant Demo
  • (555) 802-1234
  • Email Us
  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt

Aktuality

Každý den monitorujeme aktuální dění z oblasti plýtvání potravinami. Ty nejčerstvější informace najdete právě tady.

  • 4. 9. 2024Aktuality

    Obchody a restaurace se přidávají k boji proti plýtvání jídlem

    Obchodní řetězce ke zlevňování potravin stále častěji vede nejen snaha zboží prodat, ale také omezit plýtvání jídlem. Některé nově zřizují i speciální stojany pro výrazně zlevněné ovoce a zeleninu, které už nejsou v původní kvalitě, ale zároveň je nechtějí vyhodit. Část zboží dávají potravinovým bankám nebo je zpracovávají do dalších výrobků.

    Číst dále
  • zachraň jídlo
    27. 8. 2024Aktuality

    Zachraň jídlo a ušetři

    Lidé mají další možnost, jak nakoupit a ušetřit. Obchody nabízí zboží před expirací s mnohdy markantními slevami.

    Číst dále
  • 19. 8. 2024Aktuality

    Podspotřeba, nový trend na TikToku

    Naučme se kupovat jen to, co sníme, a sníst jen to, co potřebujeme.

    Číst dále
  • 13. 8. 2024Aktuality

    Aplikace, která pomáhá šetřit jídlem a předcházet jeho plýtvání, konečně dorazila i do Česka

    Od června mohou i Češi, jako 19. na světě, využívat výhod světově známé aplikace Too Good To Go. Ta lidem umožňuje nakupovat cenově zvýhodněné balíčky potravin i hotových jídel, které by jinak kvůli končícímu datu spotřeby skončily na smetišti. Lidé mohou vybírat z nabídky restaurací, bister, cukráren, pekáren a mnoha dalších podniků. Aplikace, která je zdarma ke stažení v App Storu nebo Google Play, zahrnuje zatím pouze pražské firmy, ale podle vedení společnosti není vyloučeno rozšíření i do dalších měst v České republice.

    Číst dále
  • 1. 7. 2024Aktuality

    Inovace v supermarketech: Lidl nabízí papriky po kusech, Billa třešně po dekách

    Některé druhy ovoce či zeleniny se běžně prodávají po kusech, místo na váhu – třeba limetky nebo salátové okurky. Maloobchodní řetězec Lidl ovšem nyní začal v akci prodávat na kusy netypicky i papriky. Konkrétně bílé papriky z Maďarska nabízí za 4,9 koruny za přibližně stogramový kus. Také Billa přišla s nápadem například vážené třešně nabízet po 100 gramech, zatímco zbytek ovoce a zeleniny klasicky dál po jednom kilogramu.

    Číst dále
  • zachraň jídlo
    19. 6. 2024Aktuality

    Do Česka vstupuje světový hráč v boji proti plýtvání potravinami. Pořídíte si s ním vaky s překvapením

    Koupí takzvaného dobrovaku ušetříte peníze a neplýtváte jídlem. Firma, která za ním stojí, působí v 18 zemích světa a má téměř 100 milionů uživatelů.

    Číst dále
  • 27. 3. 2024Aktuality

    Výsledky výzkumu zaměřeného na plýtvání potravinami, nákupní a spotřební chování českých domácností

    Více než polovina české veřejnosti (52 %) považuje plýtvání potravinami za velký problém, podle dalších více než dvou pětin (42 %) plýtvání potravinami správné není, ale jsou tu aktuálnější problémy, které je potřeba řešit. Vyplývá to z výzkumu Sociologického ústavu.

    Číst dále
  • 14. 2. 2024Aktuality

    Nejvíce plýtvá potravinami generace Z. Jak tomu zamezit?

    Česká republika patří v oblasti plýtvání potravinami v domácnostech mezi úspěšnější státy EU. Téměř 80 % Čechů udává, že neplýtvá potravinami vůbec nebo plýtvá pouze do 5 % z obstaraných potravin. Není ale jasné, jak dlouho si tento výsledek udrží. Generace Z, lidé narození mezi lety 1996 a 2009, plýtvá potravinami nejvíce. Na generaci Z se proto zaměřily odbornice z Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně.

    Číst dále
  • 14. 2. 2024Aktuality

    Na Mendelu se nyní zaměřují na možnosti dalšího využití potravinového odpadu

    Vědci z brněnské Mendelovy univerzity, konkrétně z Provozně ekonomické fakulty, se dlouhodobě  věnuje projektům, které se týkají výzkumu i osvěty spojené s plýtváním potravinami v domácnostech. Po nedávno úspěšném ukončení experimentu zjistili, jaké množství potravin končí ve směsném komunálním odpadu. Průměrně je to 36,4 kg za rok, v sídlištní zástavbě pak až 53 kg na osobu. Dále se chce tým brněnských výzkumníků zaměřit na to, jak by se mohl tento odpad dále zpracovat a využít. Nový tříletý výzkum podpořila částkou 6 milionů korun Grantová agentura Gregora Johana Mendela.

    Číst dále
Předchozí34
Food Waste Institut LogoFood Waste Institut LogoFood Waste Institut Logo

FOOD WASTE INSTITUT, z.s.

Jak zastavit plýtvání potravinami? Klíčová je změna myšlení.

Zemědělská 1665/1,
Černá Pole, 613 00 Brno

O plýtvání potravinami

  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt

© 2025 • Všechna práva vyhrazena FOOD WASTE INSTITUT, z.s. • Designed by DIRECTIVE

Nahoru
Page load link
Spravovat Souhlas
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}