Přeskočit na obsah
Food Waste Institut LogoFood Waste Institut LogoFood Waste Institut Logo
  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt
 Avada Accountant Demo
  • (555) 802-1234
  • Email Us
  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt

Post Cards

Předchozí Další

Post Cards

  • 1. 7. 2024Aktuality

    Inovace v supermarketech: Lidl nabízí papriky po kusech, Billa třešně po dekách

    Některé druhy ovoce či zeleniny se běžně prodávají po kusech, místo na váhu – třeba limetky nebo salátové okurky. Maloobchodní řetězec Lidl ovšem nyní začal v akci prodávat na kusy netypicky i papriky. Konkrétně bílé papriky z Maďarska nabízí za 4,9 koruny za přibližně stogramový kus. Také Billa přišla s nápadem například vážené třešně nabízet po 100 gramech, zatímco zbytek ovoce a zeleniny klasicky dál po jednom kilogramu.

    Číst dále
  • 24. 6. 2024Analýzy a studie

    Řečtí vědci zkoumali chování domácností při předcházení plýtvání potravinami

    Předcházení plýtvání potravinami je celosvětově naléhavou politickou prioritou. Řada studií prokázala, že ve vyspělých zemích jsou domácnosti hlavními producenty potravinového odpadu v celém potravinovém řetězci a jsou zodpovědné za přibližně třetinu vyhozených poživatelných potravin.

    Číst dále
  • zachraň jídlo
    19. 6. 2024Aktuality

    Do Česka vstupuje světový hráč v boji proti plýtvání potravinami. Pořídíte si s ním vaky s překvapením

    Koupí takzvaného dobrovaku ušetříte peníze a neplýtváte jídlem. Firma, která za ním stojí, působí v 18 zemích světa a má téměř 100 milionů uživatelů.

    Číst dále
  • 17. 6. 2024Analýzy a studie

    Plýtvání potravinami, stravovací a spotřební návyky generace Z: Finská studie se zaměřila na budoucí spotřebitele

    Finští badatelé se ve svém výzkumu zaměřili na mladé lidi patřící do generace Z. Jejich primárním záměrem bylo pochopit názory, každodenní zvyky a schopnosti této cílové skupiny ohledně nakupování potravin, stravování a plýtvání jídlem v rámci domácnosti.

    Číst dále
  • 5. 4. 2024Články

    Regulace odpadu z pohostinství aneb Problematika z pohledu provozovatele gastro provozu

    Průmysl spojený s gastronomií je nevyhnutelně propojen s tvorbou různých druhů odpadů, včetně zbytků jídla, obalového materiálu či různých chemikálií. Řízení a dohled nad těmito odpady zajišťují různé zákonné předpisy. Právní předpisy se věnují regulaci biodegradovatelného materiálu pocházejícího z kuchyní a jídelen, jako jsou provozovny zpracovávající potraviny, restaurace a podobná zařízení.

    Číst dále
  • 28. 3. 2024Analýzy a studie

    Analýza: Jak se plýtvá v jednotlivých evropských zemích?

    Velké množství potravin se ztrácí v celém potravinovém řetězci, což má závažné environmentální, ekonomické a sociální dopady, a většina potravin se vyhodí ve fázi konečné spotřeby, zejména v průmyslových zemích. Plýtvání potravinami na úrovni spotřebitelů v kontextu jednotlivých států je velmi důležitým výzkumným tématem.

    Číst dále
  • 27. 3. 2024Aktuality

    Výsledky výzkumu zaměřeného na plýtvání potravinami, nákupní a spotřební chování českých domácností

    Více než polovina české veřejnosti (52 %) považuje plýtvání potravinami za velký problém, podle dalších více než dvou pětin (42 %) plýtvání potravinami správné není, ale jsou tu aktuálnější problémy, které je potřeba řešit. Vyplývá to z výzkumu Sociologického ústavu.

    Číst dále
  • 27. 3. 2024Analýzy a studie

    Sníst, nebo vyhodit? Plýtvat hodně nebo málo? Faktory, které ovlivňují míru plýtvání

    Polovina potravinového odpadu vzniká v domácnostech, a proto je důležité zabývat se problémem plýtvání potravinami ze strany spotřebitelů a pokusit se jej vyřešit. Cílem litevské studie z roku 2021 tak bylo identifikovat faktory, které ovlivňují intenzitu plýtvání.

    Číst dále
  • 25. 3. 2024Analýzy a studie

    Období pandemie a neočekávaný pozitivní účinek na plýtvání v domácnostech

    Více než polovina z celkového objemu jídla, které se v Evropě vyhazuje, je výsledkem plýtvání v domácnostech. Jeho důvodem jsou především nevhodné zvyky a postupy v zacházení s potravinami. K zajímavému zjištění, resp. změně však došlo v období pandemie Covid-19. Lidé začali jinak hospodařit s jídlem a vůbec přemýšlet o spotřebě a plýtvání. Italští vědci ve své studii z roku 2022 zkoumali příčiny.

    Číst dále
Předchozí789Další
Od tomas.stancl@directive.cz|2024-02-15T14:27:18+01:0015. 2. 2024|Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Post Cards

Share This Story, Choose Your Platform!

FacebookXLinkedInE-mail

O autorovi: tomas.stancl@directive.cz

Food Waste Institut LogoFood Waste Institut LogoFood Waste Institut Logo

FOOD WASTE INSTITUT, z.s.

Jak zastavit plýtvání potravinami? Klíčová je změna myšlení.

Zemědělská 1665/1,
Černá Pole, 613 00 Brno

O plýtvání potravinami

  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt

© 2025 • Všechna práva vyhrazena FOOD WASTE INSTITUT, z.s. • Designed by DIRECTIVE

Nahoru
Page load link
Spravovat Souhlas
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}