Přeskočit na obsah
Food Waste Institut LogoFood Waste Institut LogoFood Waste Institut Logo
  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt
 Avada Accountant Demo
  • (555) 802-1234
  • Email Us
  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt

Post Cards

Předchozí Další

Post Cards

  • 25. 3. 2024Analýzy a studie

    Vědci se zaměřili na plýtvání v restauracích. Jak studie dopadla?

    Potravinový odpad ve fázi spotřeby nevzniká jen v domácnostech. Jedním zdroje jsou mimo jiné i restaurační zařízení. Chováním spotřebitelů z hlediska plýtvání potravinami v restauracích se však výzkumníci příliš často nezabývají. Studie vědců z Akdeniz University z turecké Antalye tak představuje další krok k pochopení chování spotřebitelů z hlediska plýtvání potravinami právě v restauracích. Kvantitativní údaje od 329 účastníků poskytl online průzkum.

    Číst dále
  • 19. 3. 2024Analýzy a studie

    Ekologický marketing v supermarketech: Tradiční a digitalizované marketingové strategie pro minimalizaci odpadu

    K plýtvání v supermarketech dochází, když se výrobky podléhající rychlé zkáze neprodají před koncem doby jejich trvanlivosti nebo když se spotřebitelé vyhýbají výrobkům, jejichž doba spotřeby se blíží svému konci. Co s tím a jakou roli v tomto mohou sehrát marketingové strategie supermarketů?

    Číst dále
  • 19. 3. 2024Analýzy a studie

    Finská studie se zaměřila na budoucí spotřebitele aneb Jaké jsou stravovací a spotřební návyky generace Z?

    Finská studie z roku 2021 se zaměřila na budoucí spotřebitele generace Z. Hlavním cílem bylo porozumět postojům, rutinám a dovednostem cílové skupiny týkajícím se spotřeby potravin, stravování a plýtvání potravinami v jejich domácnostech.

    Číst dále
  • 29. 2. 2024Články

    Významným zdrojem plýtvání je také výroba a distribuce, ukázal průzkum

    Většinový podíl na plýtvání jídlem není způsoben domácnostmi nebo supermarketovými regály, ale již na úrovni výroby a distribuce, kde se ztratí až 1,5 miliardy tun potravin. Z nedávné studie od Capgemini Research Institute vyplynulo, že ke zbytečným ztrátám dochází kvůli nedostatečné koordinaci v potravinovém průmyslu.

    Číst dále
  • 29. 2. 2024Články

    Počet lidí, kteří chtějí omezit plýtvání potravinami, se během pandemie zdvojnásobil

    Během pandemie se proměnilo vnímání spotřebitelů, resp. jejich pohled na plýtvání. Ochota zabývat se tímto tématem se dle zprávy Výzkumného institutu Capgemini zdvojnásobila. Data ukazují, že zatímco před rokem 2020 si problém plýtvání potravinami uvědomovalo 33 % spotřebitelů, v současné době je to 72 %. Důvodem jsou rostoucí ceny potravin, problémy s dodavatelskými řetězci, pandemie a zvyšující se povědomí o udržitelnosti.

    Číst dále
  • 28. 2. 2024Články

    Potravinový odpad stojí za 10 % světových emisí skleníkových plynů. Řešením jsou technologie

    Potravinový odpad je významným zdrojem skleníkových plynů: způsobuje 8–10 % globálních emisí. Asi 40 % globální potravinové produkce se přitom vyhodí ještě předtím, než se stihne zkonzumovat. S omezením ztrát i plýtvání mohou výrobcům a maloobchodníkům pomoci technologie, například budováním inteligentních dodavatelských řetězců.

    Číst dále
  • 28. 2. 2024Články

    Kam s odpadem ze supermarketů či potravinářských závodů?  

    Přestože mají biologicky rozložitelné odpady vysoký energetický potenciál a jen v České republice jich ročně vzniká až 2 miliony tun, končí běžně nevyužité na skládkách, odkud ohrožují životní prostředí. Jejich odklonem ze skládek a následným energetickým využitím by přitom u nás bylo možné ušetřit přes 200 milionů m3 emisí oxidu uhličitého, a dokonce více než 300 milionů m3 emisí metanu, které jsou klíčovými plyny způsobující tzv. skleníkový efekt.  Řešením je ekologická recyklace na zelenou energii.

    Číst dále
  • 26. 2. 2024Analýzy a studie

    Jak na zmenšení objemu nevyužitých potravin?

    Problém s plýtváním potravin a jejich ztrátami přispívá k riziku vzniku nedostatku jídla a negativně ovlivňuje životní prostředí. Evropské státy se zavázaly k dosažení cílů stanovených OSN pro udržitelný rozvoj, konkrétně k redukci množství vyhozených potravin na osobu o 50 % do roku 2030.

    Číst dále
  • 15. 2. 2024Články

    Plýtvání potravinami ukazuje na nastavení našeho žebříčku hodnot

    Jaké druhy potravin nejčastěji končí jako odpad a proč k tomu dochází? Tato problematika je zajímavá nejen z hlediska odpadového hospodářství, ale i z toho důvodu, že takto nevyužité potraviny představují i ztrátu finančních prostředků. Původně jsem se zamýšlel nad kompostováním. Při rešerši materiálů jsem narazil na několik podrobných evropských studií o bioodpadech a věnoval jsem se jejich prostudování.

    Číst dále
Předchozí8910Další
Od tomas.stancl@directive.cz|2024-02-15T14:27:18+01:0015. 2. 2024|Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Post Cards

Share This Story, Choose Your Platform!

FacebookXLinkedInE-mail

O autorovi: tomas.stancl@directive.cz

Food Waste Institut LogoFood Waste Institut LogoFood Waste Institut Logo

FOOD WASTE INSTITUT, z.s.

Jak zastavit plýtvání potravinami? Klíčová je změna myšlení.

Zemědělská 1665/1,
Černá Pole, 613 00 Brno

O plýtvání potravinami

  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt

© 2025 • Všechna práva vyhrazena FOOD WASTE INSTITUT, z.s. • Designed by DIRECTIVE

Nahoru
Page load link
Spravovat Souhlas
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}