Přeskočit na obsah
Food Waste Institut LogoFood Waste Institut LogoFood Waste Institut Logo
  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt
 Avada Accountant Demo
  • (555) 802-1234
  • Email Us
  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt

Analýzy a studie

Hloubkové analýzy a studie o plýtvání potravinami, jejich dopadech a řešeních. Odborné podklady pro efektivní změny v potravinovém systému.

  • 1. 7. 2024Analýzy a studie

    Studie: Spotřebitelské chování v oblasti plýtvání potravinami u vysokoškolských studentů

    Ačkoli k plýtvání potravinami během spotřeby přispívají především domácnosti, nelze podle čínských vědců z National Yunlin University of Science &Technology z Tchaj-wanu ignorovat situaci v univerzitních menzách.

    Číst dále
  • 24. 6. 2024Analýzy a studie

    Řečtí vědci zkoumali chování domácností při předcházení plýtvání potravinami

    Předcházení plýtvání potravinami je celosvětově naléhavou politickou prioritou. Řada studií prokázala, že ve vyspělých zemích jsou domácnosti hlavními producenty potravinového odpadu v celém potravinovém řetězci a jsou zodpovědné za přibližně třetinu vyhozených poživatelných potravin.

    Číst dále
  • 17. 6. 2024Analýzy a studie

    Plýtvání potravinami, stravovací a spotřební návyky generace Z: Finská studie se zaměřila na budoucí spotřebitele

    Finští badatelé se ve svém výzkumu zaměřili na mladé lidi patřící do generace Z. Jejich primárním záměrem bylo pochopit názory, každodenní zvyky a schopnosti této cílové skupiny ohledně nakupování potravin, stravování a plýtvání jídlem v rámci domácnosti.

    Číst dále
  • 28. 3. 2024Analýzy a studie

    Analýza: Jak se plýtvá v jednotlivých evropských zemích?

    Velké množství potravin se ztrácí v celém potravinovém řetězci, což má závažné environmentální, ekonomické a sociální dopady, a většina potravin se vyhodí ve fázi konečné spotřeby, zejména v průmyslových zemích. Plýtvání potravinami na úrovni spotřebitelů v kontextu jednotlivých států je velmi důležitým výzkumným tématem.

    Číst dále
  • 27. 3. 2024Analýzy a studie

    Sníst, nebo vyhodit? Plýtvat hodně nebo málo? Faktory, které ovlivňují míru plýtvání

    Polovina potravinového odpadu vzniká v domácnostech, a proto je důležité zabývat se problémem plýtvání potravinami ze strany spotřebitelů a pokusit se jej vyřešit. Cílem litevské studie z roku 2021 tak bylo identifikovat faktory, které ovlivňují intenzitu plýtvání.

    Číst dále
  • 25. 3. 2024Analýzy a studie

    Období pandemie a neočekávaný pozitivní účinek na plýtvání v domácnostech

    Více než polovina z celkového objemu jídla, které se v Evropě vyhazuje, je výsledkem plýtvání v domácnostech. Jeho důvodem jsou především nevhodné zvyky a postupy v zacházení s potravinami. K zajímavému zjištění, resp. změně však došlo v období pandemie Covid-19. Lidé začali jinak hospodařit s jídlem a vůbec přemýšlet o spotřebě a plýtvání. Italští vědci ve své studii z roku 2022 zkoumali příčiny.

    Číst dále
  • 25. 3. 2024Analýzy a studie

    Vědci se zaměřili na plýtvání v restauracích. Jak studie dopadla?

    Potravinový odpad ve fázi spotřeby nevzniká jen v domácnostech. Jedním zdroje jsou mimo jiné i restaurační zařízení. Chováním spotřebitelů z hlediska plýtvání potravinami v restauracích se však výzkumníci příliš často nezabývají. Studie vědců z Akdeniz University z turecké Antalye tak představuje další krok k pochopení chování spotřebitelů z hlediska plýtvání potravinami právě v restauracích. Kvantitativní údaje od 329 účastníků poskytl online průzkum.

    Číst dále
  • 19. 3. 2024Analýzy a studie

    Ekologický marketing v supermarketech: Tradiční a digitalizované marketingové strategie pro minimalizaci odpadu

    K plýtvání v supermarketech dochází, když se výrobky podléhající rychlé zkáze neprodají před koncem doby jejich trvanlivosti nebo když se spotřebitelé vyhýbají výrobkům, jejichž doba spotřeby se blíží svému konci. Co s tím a jakou roli v tomto mohou sehrát marketingové strategie supermarketů?

    Číst dále
  • 19. 3. 2024Analýzy a studie

    Finská studie se zaměřila na budoucí spotřebitele aneb Jaké jsou stravovací a spotřební návyky generace Z?

    Finská studie z roku 2021 se zaměřila na budoucí spotřebitele generace Z. Hlavním cílem bylo porozumět postojům, rutinám a dovednostem cílové skupiny týkajícím se spotřeby potravin, stravování a plýtvání potravinami v jejich domácnostech.

    Číst dále
Předchozí234Další
Food Waste Institut LogoFood Waste Institut LogoFood Waste Institut Logo

FOOD WASTE INSTITUT, z.s.

Jak zastavit plýtvání potravinami? Klíčová je změna myšlení.

Zemědělská 1665/1,
Černá Pole, 613 00 Brno

O plýtvání potravinami

  • Úvod
  • Aktuality
  • Praktické rady
  • Analýzy a studie
  • Články
  • Partneři
  • O nás
  • Kontakt

© 2025 • Všechna práva vyhrazena FOOD WASTE INSTITUT, z.s. • Designed by DIRECTIVE

Nahoru
Page load link
Spravovat Souhlas
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}